Τα παιδιά λατρεύουν τις κατασκευές ανεξαρτήτου φύλου και ηλικίας. Τι γίνεται όμως, όταν τα χέρια των παιδιών ενεργοποιούνται, κατασκευάζουν και δημιουργούν τρισδιάστατα αντικείμενα; Σε αυτό το ερώτημα έρχεται να απαντήσει η επιστήμη της αρχιτεκτονικής.
Η αρχιτεκτονική είναι δόμηση, σύνθεση, δημιουργία. Επίσης η αρχιτεκτονική κρύβει μέσα της την έννοια της αισθητικής, του ωραίου, της τέχνης. Συνδυάζει επιμέρους γνώσεις από τις καλές τέχνες, από τα μαθηματικά και τις επιστήμες της μηχανικής. Ποιο είναι όμως το «δομικό συστατικό» της αρχιτεκτονικής; Ποιος ο ρόλος των εργαλείων; Γιατί ο άνθρωπος άρχισε να κατασκευάζει κτίρια; Τέτοια ερωτήματα θα τεθούν και θα συζητηθούν σε αυτή τη δραστηριότητά μας.
Τα παιδιά θα καλούνται κάθε φορά να δημιουργήσουν μια δική τους δομή, μια δική τους σύνθεση, μια δική τους κατασκευή. Θα μάθουν να σκέφτονται πολύπλευρα, συνθετικά, συνεργατικά. Θα καλλιεργούν τη συνθετική τους σκέψη, αποτέλεσμα της οποίας θα είναι κάτι χειροπιαστό, κάτι που θα έχει «οικοδομηθεί».
Αυτή είναι η επιστήμη της αρχιτεκτονικής. Η ανθρωπομετρία, η συνθετική σκέψη, η συν-εργασία, είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που πλαισιώνουν το μάθημα της αρχιτεκτονικής- κατασκευαστικής. Αυτή η προσφορά της γνώσης οδηγεί όχι μόνο στη μαγεία της δημιουργίας αλλά και στην ελευθερία της σκέψης των παιδιών μας.