Λεξο-δημιουργηματα
Σε μια εποχή που κυριαρχεί η τεχνολογία βιώνουμε καθημερινά την απουσία της μαγείας του γραπτού λόγου.
Τα παιδιά μέσα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα έρχονται σε επαφή με ιστορίες , παραμύθια , ποιήματα γίνονται μικροί αρθρογράφοι, μικροί ποιητές, μικροί φιλόσοφοι, μικροί λογοτέχνες, μικροί συντάκτες, μικροί συγγραφείς δημιουργώντας τα δικά τους γραπτά κείμενα όπως ιστορίες, παραμύθια, βιβλία, κόμικς, χιουμοριστικές ιστορίες, λεξικά, σταυρόλεξα, εικονόλεξα, συνταγές, ημερολόγια, δελτία καιρού και ειδήσεων, συνεντεύξεις, αλφαβητάρια, εφημερίδες, περιοδικά , γράμματα, ποιήματα. Η δημιουργική γραφή είναι µία κατ’ εξοχήν δημιουργική διαδικασία.
Μέσα από τη δημιουργική γραφή τα παιδιά αντιλαμβάνονται με παιγνιώδη τρόπο ότι ο γραμματισμός βοηθά στη δημιουργία, τη μεταφορά και τη διάδοση ενός μηνύματος.
Κατανοούν ότι μέσα από τη γραφή οι άνθρωποι επικοινωνούν και καταλαβαίνουν ότι ο γραπτός λόγος ικανοποιεί προσωπικές ανάγκες.
Ξεφεύγουν από τη συνηθισμένη παραγωγή γραπτού λόγου με τους αυστηρούς κανόνες συντακτικού και ορθογραφίας, ελευθερώνουν τη φαντασία τους, διευρύνουν τη σκέψη τους και καταγράφουν συναισθήματα, βιώματα και πράγματα που τους εντυπωσιάζουν.
Οι λέξεις γίνονται πηγή γλωσσικής έκφρασης, έμπνευσης, διασκέδασης, δημιουργίας και ευχαρίστησης.
Μέσα από τη δραστηριότητα της δημιουργικής γραφής, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τη ζωή και το έργο κορυφαίων Ελλήνων ποιητών και λογοτεχνών (Ελύτης, Ρίτσος, Καβάφης, Σεφέρης, Βιζυηνός, Κρητικός, Καζαντζάκης, Κόντογλου κ.ά.) αναπτύσσοντας τη φαντασία και την κριτική τους σκέψη.